Trädgårdskatten
HEJ!

Måste fråga några frågor igen, nybörjare som jag är, och i detta forum finns det så många kunniga personer, jag har fått så mycket bra hjälp hittills på alla mina frågor.. smile.gif

Har några melonplantor jag sått, dock är de väldigt rangliga. Ska man beskära dem, finns det något hopp om dem om de är ca 20 cm långa tunna ringlande saker i krukan.. (hoppas ni förstod min beskrivning). Det är en massa små sidoskott som är liksom ihopkrullade, ska det vara så, vad är det, är det där blommorna ska komma sedan..?? Kan ingenting om meloner, men det vore såklart roligt att lyckas..

Sen undrar jag över gurkplantor, skall man beskära dem, i sådanna fall hur? (har försökt leta i forumet men hittar ingen beskrivning, om någon vet, länka mig gärna dit).

Bor i zon 5-4 och har växthus.

Tacksam för svar! :-)
rosita
Gurkor ska i alla fall inte beskäras och antagligen inte melon heller (har själv aldrig odlat melon). Att de blir rangliga kan bero på att de inte får tillräckigt med lju, eller att de står för varmt.
Jonas70
Både gurk- och melonplantor är av naturen rätt "rangliga". Jag brukar låta dem växa upp för ett snöre genom att jag snurrar snöret runt plantar i takt med att den växer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon