emmapemma
När familjen flyttade till hus för snart 5 år sedan fick jag en buskpion av makens farmor och farfar. Jag köpte en Rock's Variety efter att ha sett den på bild, och sedan dess har den växt och växt, och nu är den drygt halvmetern och stoltar för första gången med 5 gigantiska knoppar. Jag har varit som ett barn på julafton runt dessa knoppar.

Igårkväll började knopparna spricka (den är ännu inte helt utslagen) - BABYROSA rtfm.gif Den skulle ju vara vit!!!!!! Det är möjligt att den bleknar när den slår ut ordentligt. Men jag har planerat rabatten utifråg att den ska vara VIT med gula ståndare sos.gif Jag vet att en viss procent av Rock's Variety (ca 10) kan vara rosa i nyanser... jag kanske ska köpa en trisslott idag...

Jaja, jag älskar rosa blommor... och det är jättefin... men riktigt BABYROSA! I min gula rabatt!

Jag återkommer med bilder!

/Emma
emmapemma
Nu har jag bilder, och jag har försökt ladda upp dem, men utan framgång...

Blommorna slog ut idag, och de är fortfarande babyrosa. Den doft jag hade förväntat mig att känna... nej, det blev inte som jag trodde... Vi får se om doften förstärks om någon dag (och blir godare samtidigt också)...

Jag får väl vänta på min duchesse de Nemours, den doftar i alla fall ljuvligt blomma.gif
AnnammA
Min mörkrosa träpion har inte heller speciellt ljuvlig doft, men den doftar starkt och mystiskt - och blomningen den är ljuvlig, men snabbt över(snart...) Däremot har jag en helvit träpion, som när den blommade för någon vecka sedan, doftade underbart.
Här är min mörkrosa:
Trädpion.JPG

Hälsn

AnnA

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon