anneli85
Ja idag är det dags för att åka o köpa ett gäng armeringsjärn. Hur många järn bör jag ha till varje clematis? Och hur höga bör de vara?Tänkte göra som en kon, hur fäster ni ihop alla järn, med svets eller....annat? Brukar ni köra ett par varv runt konen med nått också för att få mer stöd, eller räcker det med bara järnen rakt upp? Tänkte ha dessa fristående i rabatten, hur mycket bör man sticka ner dom i backen för att de ska stå rejält, OBS jag bor i ett riktigt blåshål. Hoppas att ni kan hjälpa mig!
KURT
Har man tillgång till en svts så kan man använda det. Annars går det bra med kraftig tråd och en tång också. Man kan klippa av armeringsjärnen med en bultsax, eller såga av dem med en bågfil. Tänk på att de nog kan vara ganska långa i bygghandeln! Du kanske måste kapa dem på plats för att kunna ta hem dem?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon