Full version: Räven i trädgården
Lonicera
I morse när jag tittade trött ut över min regniga trädgård såg jag en rörelse i ögonvrån. Vad var det? En räv stod och tvekade om han skulle våga komma in i trädgården eller inte. Efter att tagit skydd i det stora strutbräkebeståndet så beslöt den sig ändå för att komma in. Han gick där spännd och dyblöt och nosade av trädgården i regnet. Länge stod jag och barnen och beundrade den när den undersökte allt.
En annan som tittade spännt på den var en av våra katter som satt på verandan efter nattens musjakt och nu ville in i stugvärmen. Hon släppte inte räven med blicken utan gjorde sig så liten som möjligt där bakom verandans trygga räcke. En annan som var betydligt coolare var dotterns kanin som satt ända framme vid nätet på sin bur och verkade inte alls fatta att rävar har just hans art som favoritföda. Räven tycktes inte heller veta det för han lockades inte alls av kanindoften, som borde vara som nybryggt kaffe är för mig på mornarna.

Efter en stund var det något som skrämde honom och han travade tillbaka in i skogen igen. Gissa om hundarna hade mycket att lukta av där i trädgården denna morgon. giggle.gif
Airamya
Åh, vad kul! Vilken syn! Er kanin verkar vara lika dumtrygg som min.... *skrattar*
Här ser jag bara spår av räven på morgnarna. Framförallt när den bajsat på min iris ranting.gif
Vill du byta räv med med mig? wink.gif tongue.gif
Lonicera
Ska kanske kolla Irisen här hemma giggle.gif
Lars-Olof Arvids
Vilken fin upplevelse! Nyfikna rävar är alltid lika fascinerande.

Olle
amaira
Härlig upplevelse! wub.gif

Ni har väl en rejäl botten på kaninburen (om den står på marken)? Annars kommer upplevelsen att förbytas till tragedi vilken natt som helst... Både räv och grävling gräver mycket bra, och det behövs också ett starkt nät om de inte ska slita sönder det.
Jag skriver detta därför att alltför många har fått erfara detta den hårda vägen så att säga.
Lonicera
Du behöver inte vara orolig. Buren står på ben, markburen får han bara vara i dagtid när vi är hemma. smile.gif
amaira
smile.gif wub.gif Skönt. Det stämmer, jag är faktiskt orolig många gånger när jag ser hur folk har sina kaniner ute.
zaaritha
Ja--visst är det intressant m vilda djur--till en viss gräns, s a s.
Kunde ej sova föreg. natt, på grund av värken; stod o tittade ut vid 04-tiden.
Snokade runt en fin räv på tomten, o vi har en kanin på rymmen.................
Var rädd att räven skulle få korn på kaninen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon