Kortis
Är sååå glad för äntligen har jag köpt mig två st Clematis att han på var sida om entren.Det kommer att bli såååå fint.Planterade dem direkt vi kom hem i går .Hoppas de inte får det för blött nu i allt regn som varit.
Det blev 2 st Clematis viticella Purpurea,Plena, Elegans.Nu ska jag bara klippa ner den till ca 25 cm och bara NJUTA.Är det någon som vet om den kommer att blomma något i år eller om man blir tvungen att vänta tills nästa år?

Martina
Lady Hamilton
Jag gissar på att de kommer att blomma redan i år tummenupp.gif En nyfiken fråga? Vad fick du ge för dem? Har för mig att de inta är allt för lätta att få tag i. Själv köpte jag mina som "bebisar" i Stockholm på mässan 2004
Kortis
CITAT (Lady Hamilton @ 28-05-2007, 21:48) *
Jag gissar på att de kommer att blomma redan i år tummenupp.gif En nyfiken fråga? Vad fick du ge för dem? Har för mig att de inta är allt för lätta att få tag i. Själv köpte jag mina som "bebisar" i Stockholm på mässan 2004

Härligt! Hoppas att du har rätt.Jag gav 98 kr /st för dem på Kalenius(en handelsträdgård här ).De är ju inte jättestora direkt.Kanske 40 cm eller så.
Martina
Gillan
Kalenius?? Är du Värmlänning??...........Har själv letat som en tok efter just den Clematisen? Och jag hittade den inte varken där eller på nån av de andra ställena här i Karlstad-trakten???............Nu har jag pga en annan Odlait, ändå fått den, men blir lite nyfiken ändå confused.gif
Kortis
CITAT (Gillan @ 28-05-2007, 23:37) *
Kalenius?? Är du Värmlänning??...........Har själv letat som en tok efter just den Clematisen? Och jag hittade den inte varken där eller på nån av de andra ställena här i Karlstad-trakten???............Nu har jag pga en annan Odlait, ändå fått den, men blir lite nyfiken ändå confused.gif

Hej!
Visst bor jag i Värmland.I Åmotfors utanför Arvika.På Kalenius i Arvika har jag köpt den.
Martina
cecland
Jag såg den på Kalenius i Karlstad också för någon månad sen när jag var där sist.
Gillan
CITAT (cecland @ 29-05-2007, 21:46) *
Jag såg den på Kalenius i Karlstad också för någon månad sen när jag var där sist.

Hmm, och jag tom frågade efter den när jag var där, kanske visste tjejen jag frågade inte, eller så var den kanske slut. Kelenius är väl annars det bästa stället att söka på nu för tiden här i trakten.

Kul att se fler värmlänningar här yes.gif
Elisabeth P
Och jag köpte för första gången från Estland. Men nu ångrar jag att jag inte köpte 2 stycken av just purpure plena elegans. det hade vart så fint att ha den runt ett valv.

Någon som vet hur tätt jag bör plantera mina klematis, för det blev ju några fler...........
Kajsa i Arvika
Kalenius i Arvika har fått ett riktigt uppsving vad gäller sorter och utseende på affären tack vare att de anställde en nyutbildad tjej förra året, hon e RIKTIGT duktig! Var lite nyfiken och frågade efter lite mer "udda"perenner i höstas och hennes svar var "Jättekul, kom med en lista bara!" Riktigt trevligt med ett sånt bemötande! Ta gärna en sväng förbi om ni är här i trakterna!Rekommenderas bravo.gif
Kortis
CITAT (Kajsa i Arvika @ 30-05-2007, 14:36) *
Kalenius i Arvika har fått ett riktigt uppsving vad gäller sorter och utseende på affären tack vare att de anställde en nyutbildad tjej förra året, hon e RIKTIGT duktig! Var lite nyfiken och frågade efter lite mer "udda"perenner i höstas och hennes svar var "Jättekul, kom med en lista bara!" Riktigt trevligt med ett sånt bemötande! Ta gärna en sväng förbi om ni är här i trakterna!Rekommenderas bravo.gif

Åh,vad kul!
Jag hadde mycket väl kunnat göra av med någar tusenlappar där men tyvärr fivk jag inte så mycket ro med tre små barn som inte tyckte det var lika kul som jag.Det är ju bra att man kan ha möjlighet att även köpa lite mer ovanliga saker där.Tycker faktiskt det är verkligt bra på Kalenius men jag har ju å andra sidan ännu inte så mycket kunskap.
Martina
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon