lindacse
Har två träiga sticklingspinnar utan blad, men veden lever inuti, Det syntes när jag snittade. Utanpå ser de totalt förvedade ut, dvs torra osv... Har stoppat i fuktig jord, men vågar inte ha påse, för den ena möglade bums den kom hit en bit upp på stammen ovanför jorden (skalade bort lite). Är livrädd att dom ska gå åt skogen, för det lär ju dröja innan jag kan få tag på fler... Kan det t ex hjälpa om jag skalar lite in till den levande veden inuti längst ner? (Det rör sig alltså om Jasminum sambac 'Grand Duke of Tuscany')

Något tips?
del_21
Hej
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, men vill ändå passa på att fråga var du fått sticklingarna ifrån. Jag har länge letat, hittils har jag bara sett dem på tradera och där har jag snabbt blivit överbjuden. Om du har en planta kan jag väl få köpa en stickling.
MVH Del
Hoppas det löser sig med sticklingarna.
lindacse
Hade tur när jag bara kollade på tradera, så där som man gör ibland när man nästan gett upp. Så dom är därifrån, fanns två ute samtidigt, och det var ingen som bjöd emot mig på min faktiskt... Jag var förvånad själv. Annars har jag sett att botanova (gör nätsök så hittar du) har haft, men dom har ingen business alls i år, och svarar inte på mail. Kommer kanske igen? Sedan har jag nog bara sett dyrt utomlands ifrån... Tyvärr har jag alltså ingen planta, men man får väl hoppas på mina pinnar.
del_21
Tack ändå. Jag får leta vidare. Hoppas de överlever
stella08
Du lyckas bäst med jasminsticklingarna om du har dem på undervärme, ca 20 grader. Lycka till!
lindacse
Tack! Tja, "tyvärr" är min lägenhet aldrig nere på 20 grader, och inte minst nu *pust och stön*. (Skämtsamt: kan ju sätta kylaggregat ovanför istället biggrin.gif ) Jag hoppas fortfarande på dom...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon