jenkan
Hej!
Jag har just blivit med sommarstuga och trädgård, en hel del rabatter finns men tyvärr tog jag inte reda på vilka perenner etc. som växer där.
Just nu går jag mest runt och förundras över allt som dyker upp, det är spännande nog biggrin.gif

Eftersom jag är total nybörjare på det här hoppas jag på hjälp att reda ut vad jag hittat.

En del kanske är ogräs, vad vet jag... confused.gif

Någon som vet vad detta är?

DSC00272_resize.JPG

och det här?

DSC00254_resize.JPG

Tacksam för all hjälp!

Vänliga hälsningar
Jeanette
Boxer
Den andra bilden är jättevallmo.

Välkommen hit förresten! smiley_small_hug.gif
jenkan
Tack! thanks.gif
Jag är glad att jag hittade hit!

Skönt att se att det finns fler nattugglor än jag biggrin.gif

Misstänkte att det kunde vara en vallmo, när jag förklarade på telefon för min svärmor gissade hon att det är det.
Hoppas de blir vackra...

/Jeanette
Marlene z v
Kan den första vara en Mossphlox, ser lite gänglig ut men om den växt trångt kan den bli så.
*Stintan*
Den första tycker jag ser ut som en sån nejlika man kan hitta ibland ute i det fria. Eller så är det som sagt mossflox.
jenkan
Tack för alla tips!
Jag googlade runt lite och tittade på bilder på mossflox. De liknar onekligen de jag har.
Söta är de i alla fall, jag får väl försöka ta hand om dem så de trivs.
Det är klart mycket lättare att veta hur man ska sköta om växterna om man vet vad de heter wink.gif
Jag har knappt vågat rensa ogräs, rädd att förstöra någon liten växt som är på väg upp.
Maskrosor känner jag dock igen rolleyes.gif

Det dyker väl upp fler oklarheter i rabatterna den närmaste tiden, hoppas ni står ut med att jag slänger in fler undringar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon