Full version: Surfinia
e_sedell
Min faster och jag hade lite klipp från en surfina över, så vi satte dem. Utomhus, de har varit lite sega med att rota sej, på grund av kylan förstårs. Men nu tror jag ett i af en del har gjort det. Det är lite sent för att få fina exemplar nu. Men hur ska jag göra? Sätta många i en vid kruka? Det borde ju bli snyggt även fast de inte blir så stora?! Samplantering? Vad tycker ni?
Betty
Jag satte mina surfinasticklingar (9 st) i grupp med en pelargonia och en silverek i en urna. Surfinorna är ganska små men blommar massor.
Almdalen
Gör som Betty sätt dem tillsammans så blir de fina.
wub.gif
e_sedell
Okej, det ska jag göra. Hoppas det hinner bli något. Men det är ju alltid kul att testa och se hur man lyckas... wub.gif
Eva i Skåne
Det hinner säkert bli stora plantor av dem, men det dröjer kanske en månad ännu. När de väl sätter igång att växa så går det undan. Och blir det en fin höst så blommar de ju i många månader.
Min pappa brukar klippa av alla skott som hänger utanför krukkanten en gång under sommaren. Det brukar vara om de hängt och blivit sönderblåsta och inte ser så fräscha ut längre. Ett par veckor se de ynkliga ut, men sen är det full fart igen och hinner bli lika långa skott på dem igen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon