Odlar både cayennepeppar och några sorters paprika. Cayennen har knoppar nu, ska jag ta bort några eller inte? Det är ganska många knoppar. Och hur ska jag göra med paprikan sen, har Bendigo, Fiesta och Puzta Gold. De ser fina och bra ut.
emmapemma
30-05-2007, 13:49
Jag låter knopparna vara kvar, och tjuvning tror jag inte behövs på chili och paprika, de ska ju bli trädliknande... jag har inte tänkt göra det i alla fall!
Nej, inte toppa. Lite längre fram på säsongen kan man gallra ut lite bland de klenaste skotten om det ser trassligt ut. Till hösten kan man göra en kraftig beskärning om man ska övervintra plantorna.
Om man ska låta plantorna börja blomma och sätta frukt beror lite på hur stora de är, är dom väldigt små och står trångt är det bra att ta bort blomknopparna, plantera om och låta plantorna växa till sig lite. Är plantorna kraftiga är det bara att låta dem blomma och sätta frukt.
Ok! Tack för svar, då låter jag dem växa på bara. Ska bli spännade om de fortsätter som hittills.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.