Ja, jag vet att jag är en amatör, men hoppas att mina frågor kan roa någon iallafall.
Hur vet man när t.ex rädisor är klara? Kan man känna efter på något sätt, eller är det bara att chansa och dra upp en.... Och om man nu skulle dra upp en som man borde låtit vara, kan jag plantera om den igen?
Fenja
30-05-2007, 19:45
Jag brukar testa och dra upp en och kasta den om den inte är klar. Men om du har fröpåsen kvar så står det kanske där något om när de är klara? Du kan så rädisor i flera omgångar under sommaren så du behöver inte gräma dig över att få kasta en när du kollar Mvh Fenja
Cassandra
30-05-2007, 23:22
Men varför kastar ni bort rädisbebisar!? Jag använder allt, dvs har de bortgallrade grönsakerna i salladen. Supergott - och nyttigt!
Jonas70
31-05-2007, 07:57
Mina rädisor brukar växa väldigt nära ytan, så man brukar kunna ana hur stor den är eftersom en del av rädisan sticker upp ovan jord. Annars kan man ju alltid "vicka" den lite fram och tillbaka så att jorden runt rädisan lossnar så att man kan se hur stor den är. Är den då "för liten" så är det bara att trycka till jorden runt om rädisan igen, och låta den växa ett par dagar till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.