Hej jag har fått en massa sniglar som har kommit in i mitt nya växthus

jag är helt förtvilad vet inte vad jag ska göra. Har plockat bort om jag ser. Där har jag precis planterat mina växter i bädden. är det någon som vet vad jag ska göra?
Det är väl ett bra förslag att fortsätta att flytta ut dem. Så länge det inte kommer in nya så bör de ju ta slut så småningom!
Jonas70
31-05-2007, 13:41
Ja, jag har inte heller något annat råd än att fortsätta plocka dem, och se till att det inte kommer in några nya.
Släng ut snigelmedel lite här och var.... Jag kör med Snigelfritt, det är järnoxid eller nåt sånt i pelletsform, helt ofarligt förutom för sniglar... Inte direkt billigt men väl värt varenda öre, annars äter ju sniglarna upp allt utom ogräset
Jag hade också sniglar (mördare) i växthuset för 2 veckor sedan. Jag klippte isär alla jag kunde hitta och har inte hittat några fler efter det. Snigelfritt funkar också. Lycka till i snigelkampen!
kricke1
01-06-2007, 23:15
CITAT (annade @ 01-06-2007, 17:46)

Jag hade också sniglar (mördare) i växthuset för 2 veckor sedan. Jag klippte isär alla jag kunde hitta och har inte hittat några fler efter det. Snigelfritt funkar också. Lycka till i snigelkampen!
Det finns ochså snigel fällor att köpa
catlady
03-06-2007, 20:56
Jag klippte och slängde ut Snigelfritt efter att sniglarna hade ätit upp flera av mina veckofärska små gourds. Så arg jag var! Nu har jag två snigelfällor i växthuset där jag tror att sniglarna kommer in, och (peppar peppar) det verkar fungera. Man behöver inte ha speciella fällor med tak i växthuset, ett glas till hälften fyllt med öl, eller en ölburk fylld till en tredjedel (lite halvliggandes) fungerar utmärkt. Och billig 2,8 % räcker! Men kolla fällorna varannan dag och töm dem om de fångat fler än 10 st.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.