Full version: Vattning
labbet
Kan jag placera en spridare i mitten av växthuset och låta vattnet spruta över tomat och gukplantorna?
Att vattna på det viset tycker jag är enkelt och bra. Vet inte om plantorna tycker det är så bra!

Hoppas på något svar idea.gif
Lena i Torslanda
Jag har en takspridare som ingick i köpet av växthuset. Jag använde den några gånger och fick det året mkt mer mögel på mina tomatplantor. Sedan dess vattnar jag bara jorden.
Åsa, mälardalen zon 2
Gurkorna tycker om att bli duschade, tomat kan få en hel del mögel ifall man blöter ner bladen. Jag brukar mest vattna på jorden av den orsaken, men ibland när jag har jättemycket att vattna och jag ex. ska åka bort några dagar kan det hända att jag sätter in en liten vattenspridare som får dränka igenom jorden i växthuset men jag brukar då försöka vattna på morgonen så att plantorna inte har blöta blad när natten kommer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon