CITAT (Cilla999 @ 31-05-2007, 20:23)

Jag tycker att det ser ut som om plantorna satt något för länge i liten kruka och att plantorna hade lite ont om närin, då suger plantan ut näringen ur de äldsta bladen (som sitter längst ner) som börjar bli för gamla, för att försörja de nya bladen, inget att bry sig om och man brukar få plocka bort gamla utslitna blad allteftersom plantan växer.
CITAT (mamamaggan @ 01-06-2007, 13:17)

Ursäkta om jag kapar tråd men undrar hur ska jag gödsla mina tomater när jag ska ha dem i kruka ? Ska sätta dem i stora krukor nästa vecka. Ska jag blanda i koskit i jorden ?
Är det sån där billig koskit 4-5 säckar á 100kr så är den inte speciellt näringsrik och det är inte 100% koskit i de påsarna det ska nog mera ses som lite mer näringsrik plantjord så använder man sån kan man plantera i ren koskit.
Efter plantering i näringsrik jord kan man vänta flera veckor med gödningen och sedan kan man börja vattna med gödning, det går bra med både köpt och hemtillverkad gödning. Många tycker dock att ekologisk gödning ger mer smakrika tomatfrukter än när man använder konstgödning.