Full version: Regn!
Freddab
Inte vill man sitta inne bara för att det regnar...

Vad tycker Ni är de bäst lämpade aktiviteterna i trädgården då regnet faller?
Det finns väl saker som är mer eller mindre lämpliga i den väderleken?

Mvh

Fredrik
Ingrid på Västkusten
Regn?

Jag sorterar mina frön - kollar om jag glömt så någe ...... skissar på ideer, klampar runt i källaren - eller ute med regnkappa ;-) att bara gå runt och TITTA är också en mkt viktig del ;-) om man planerar funderar njuter eller letar sniglar.
Kika på trädgården i olika vinklar.

Regn ger en också perspektiv på vart man placerat köksträdgården ;-)
och på vart man skall ha en gång med sten/flis istället för jord - haha.....

Hälsar Ingrid
KURT
Behöver man gödsla gräsmattan så kan man ju göra det när det regnar. Sommarregn är ju dessutom varmt, man behöver inte alls regnkläder, det är inte fel att bli lite blöt ibland också.
Kajsa
Dra upp maskrosor och annat ogräs går enklare i blötan!
Monica M zon 4
Jag håller på att göra en förteckning över alla växter jag har och gör skisser över de olika landen. Läsa en god bok är heller inte fel. biggrin.gif
yla
kolla regnrännor så att vattnet rinner där det ska o njuta av att man slipper vattna själv ,antingen klä sej så man inte blir våt eler så bara njuta regnet mot kroppen ,,man kan fortfarande dansa naken i regnet (ifall man har tomt till det) laugh.gif de e skönt o bergis bra för huden o alldeles säkert bra för själen laugh.gif biggrin.gif tongue.gif rolleyes.gif smile.gif

o sen då det slutar kan man njuta av alla glittrande droppar som likt diamanter ligger där o glänser
har ni märkt va svårt de e att fånga dom me digitalkameran mad.gif
lavendel
Man kan bara gå ut och njuta av grönskan och frodigheten...så otroligt vackert det är efter allt regn...denna intensiva grönska....jag suger bara i mej den och sparar bilderna inom mej till vintern när det inte finns ett grönt strå! tongue.gif
Lavendel
Almdalen
Läsa och planera passar bra i regn, men att rensa ogräs är också en bra sysselsättning.
wub.gif
Berith
CITAT (oldwolfie @ 26-06-2003, 14:46)
man kan fortfarande dansa naken i regnet (ifall man har tomt till det) laugh.gif

Tomt?? ohmy.gif
Det är nog andra - lite mer personliga detaljer - som hindrar mej från att dansa naken i regnet! wink.gif tongue.gif blink.gif
Betty
Regn... vad är det för nåt??? tongue.gif tongue.gif tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Betty @ 26-06-2003, 21:11)
Regn... vad är det för nåt??? tongue.gif tongue.gif tongue.gif

Nämen Betty ... så får man väl ändå inte säga tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Annki
Hörde just att vi i Sthlm faktiskt hade värmerekord idag. 26 och någonting. Och då kan kan smyga ut naken på balkongen om det kommer en regnskvätt!! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon