Inte vill man sitta inne bara för att det regnar...
Vad tycker Ni är de bäst lämpade aktiviteterna i trädgården då regnet faller? Det finns väl saker som är mer eller mindre lämpliga i den väderleken?
Mvh
Fredrik
Ingrid på Västkusten
26-06-2003, 07:53
Regn?
Jag sorterar mina frön - kollar om jag glömt så någe ...... skissar på ideer, klampar runt i källaren - eller ute med regnkappa ;-) att bara gå runt och TITTA är också en mkt viktig del ;-) om man planerar funderar njuter eller letar sniglar. Kika på trädgården i olika vinklar.
Regn ger en också perspektiv på vart man placerat köksträdgården ;-) och på vart man skall ha en gång med sten/flis istället för jord - haha.....
Hälsar Ingrid
KURT
26-06-2003, 07:59
Behöver man gödsla gräsmattan så kan man ju göra det när det regnar. Sommarregn är ju dessutom varmt, man behöver inte alls regnkläder, det är inte fel att bli lite blöt ibland också.
Kajsa
26-06-2003, 10:11
Dra upp maskrosor och annat ogräs går enklare i blötan!
Monica M zon 4
26-06-2003, 11:30
Jag håller på att göra en förteckning över alla växter jag har och gör skisser över de olika landen. Läsa en god bok är heller inte fel.
yla
26-06-2003, 13:46
kolla regnrännor så att vattnet rinner där det ska o njuta av att man slipper vattna själv ,antingen klä sej så man inte blir våt eler så bara njuta regnet mot kroppen ,,man kan fortfarande dansa naken i regnet (ifall man har tomt till det) de e skönt o bergis bra för huden o alldeles säkert bra för själen
o sen då det slutar kan man njuta av alla glittrande droppar som likt diamanter ligger där o glänser har ni märkt va svårt de e att fånga dom me digitalkameran
lavendel
26-06-2003, 17:18
Man kan bara gå ut och njuta av grönskan och frodigheten...så otroligt vackert det är efter allt regn...denna intensiva grönska....jag suger bara i mej den och sparar bilderna inom mej till vintern när det inte finns ett grönt strå! Lavendel
Almdalen
26-06-2003, 18:09
Läsa och planera passar bra i regn, men att rensa ogräs är också en bra sysselsättning.
Berith
26-06-2003, 19:41
CITAT (oldwolfie @ 26-06-2003, 14:46)
man kan fortfarande dansa naken i regnet (ifall man har tomt till det)
Tomt?? Det är nog andra - lite mer personliga detaljer - som hindrar mej från att dansa naken i regnet!
Betty
26-06-2003, 20:11
Regn... vad är det för nåt???
*Felix matte*
26-06-2003, 20:29
CITAT (Betty @ 26-06-2003, 21:11)
Regn... vad är det för nåt???
Nämen Betty ... så får man väl ändå inte säga
Annki
26-06-2003, 21:45
Hörde just att vi i Sthlm faktiskt hade värmerekord idag. 26 och någonting. Och då kan kan smyga ut naken på balkongen om det kommer en regnskvätt!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.