Full version: Rosakuten
sillan
Hej alla rosfantaster! help.gif
Förra året köpte jag en underbart vacer ros (Meinzer fastnacht) och den blommade snällt förra sommaren. I år känner jag knappt igen den, sad.gif har dock gödslad och gjort som jag ska. Den stå i vester och får sol åtminstone 4 timmar om dagen. Kan jag flytta den nu?
confused.gif
Jag bor i skåne
Kajsa
Knepigt, om den nu blommade så bra förra sommaren varför kan den inte göra det i år ? Såg på vädret nyss det ska bli 20-25 grader varmt eller mer nästa vecka i hela Sverige, inge bra flytta rosor väder. Det är kanske sol och värme den behöver, låt den vara till hösten tycker jag om den inte tar fart under juni/juli.
Men visst har jag själv flyttat rosor fel tider, men du får passa och vattna mycket då. Ev. täcka med väv för solen en tid.
Så bestäm själv rose.gif
sillan
Tack Kajsa thanks.gif
Ja du har nog rätt...det ska bli varmt och jag är otålig whistling.gif
Hade bara sett så mycket fram emot att känna den ljuvliga doften igen blush.gif
Jag får vänta tills hösten och hitta bättre plats till den
sen får vi se om den tar sig
rose.gif
Kajsa
Den kommer säkert blomma. Jag har en pimpinellros som blommar här, allt annat har bara knoppar. Men nästa vecka kanske det exploderar på rosfronten med sol och värme. Maj har varit blåsig och kall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon