Full version: Hej, ny här
Tosan
Tänkte bara säga hej och presentera mig lite.
Jag bor uppe i Lycksele i lappland och försöker göra mig en trädgård. Har varit och smygläst lite och här verkar finnas gott om kunskap.
Jag får säkert massa nytta av er i mitt odlande happy.gif
Fenja
Hej och välkommen hit!!
Mvh
Fenja
Betty
Hej och välkommen Tosan! Kul med fler norrlänningar här på forumet. tummenupp.gif
mamamaggan
Får också säga välkommen hit! Du kommer säkert att trivas här.
Boxer
Hejsan!
renate
Hej och välkommen här Tosan,här får du säkert många tips och råd till din trädgård.
Tesa
Hejsan..och välkommen. Alltid trevligt med nya "ansikten"! blomma.gif
Tosan
Tack för ert varma välkomnande! happy.gif
Som norrlänning står man ju inför en hel del utmaningar när det gäller odling. Beroende på vem man frågar så ligger vi i allt mellan zon 5-7... så det är inte allt som funkar här, men väljer man rätt plats så går det mesta... Just nu så står ett par judaspenningar och blommar i rabatten, och vad jag hört ska de trivas bäst i skåne giggle.gif Däremot skulle jag behöva några perenner som trivs bäst i sahara... Några förslag?
Farbror Blå
Välkommen hit till odla!
Här finns det odlaiter av alla slag från sydligaste skåne till nordligaste norrland, men du verkar vara den nordligaste hittills=)
Rapchic
giggle.gif nämen hörredu farbror blå jag är ju från lycksele
+ jag har sett nåra från lule tro ja

välkommen tosan
ska ba varna man blir beroende
Alba
Välkommen Tosan. Jag tror du kommer att trivas på Odla. Här finns så många duktiga och hjälpsamma odlaiter så här kan man få svar på det mesta.

Jag tror Farbro Blå har lite dålig koll på kartan. Finns många norrbottningar med. Själv bor jag i Västerbotten.
aanderss
välkommen
Magdis
Välkommen hit! Jag har bott i Lycksele i ett par år och min mans släkt finns där. Har du bott där hela livet? Det är en väldigt vacker och mysig stad tycker jag. Numera bor jag i Piteå.

Hihi, jaadu Farbror Blå tyx ju ha missat en hel del av oss norrlänningar....till o med Piteå ligger ju längre norrut än Lycksele fast det är bara zon 5 här ändå eftersom det ligger vid kusten. Netha ända uppe i Kiruna glömde han visst också. giggle.gif
kerstin z5-6
Välkommen ! I din trädgård i Lycksele har du alla tre zonerna 5,6 och 7 beroende på läge ,blåst , jord osv
angel_not.gif
Mer Västerbotten här smile.gif
Biggan_
Välkommen hit Tosan! Mycket kunskap och mycket trevliga människor finns det här. tummenupp.gif
Snöflinga
Välkommen hit önskar även jag dig tongue.gif Också från nordlandet, Västerbotten, men nerflyttad till Närke ....
titti49zon6
Jag vill också hälsa dig välkommen rose.gif
bor och odlar längst upp i Bottenviken zon 6 och här finns mycket växter som trivs och mår bra
Lycka till med odlandet
Irene_L
Välkommen hit Tosan!!!
rose.gif
estet
Välkommen önskar jag också! Bor vid norrbottenskusten. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon