Full version: Passionsfrukt
rosita
Varför gulnar bladen och sedan ramlar av? Nån som vet?
lissa
Det kan vara för mycket vatten eller för lite vatten...normalt brukar det vara dom vanligaste orsakerna till gula blad. ..Sen kan det vara att dom är gamla, trötta eller också kan dom ha järnbrist,. Blev dom helt gula, eller allt utom nerverna, eller bara nerverna..?
Som du ser finns det en massa olkia anledningar, och det finns också många olika gula färger...Om du ger mer information, så kanske dom som vet mycket om sånt får lättare att svara dig.. smile.gif
Merlin
Jag hade samma problem som du! Min passionsfrukt fick gula blad under sitt andra år fast den planterades i god jord crying.gif Sen började jag "övergödsla" plantan med en näve hönsgödsel som jag lägger i en kanna med vatten i ett dygn där det får dra tills det ser ut som te eller svagt kaffe. En slurk av denna blandning varannan vecka och din passionsfrukt kommer att frodas bravo.gif Min planta växer numera som bara den och bladen är mörkt gröna!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon