månkan
Trodde väl inte att jag, nybörjare på kolonin skulle lyckas, men druvan jag satte i höstas mot södervägg
fullkomligt sprutar blad och klängen nu.
Vad låter ni era klättra på? Träspaljéer eller spänner ni trådar kors och tvärs. Jag har aldrig sett en
friväxande i verkligheten. Mvh månkan
Lady Hamilton
Ett stort armerings nät fungerar mycket bra som klätter stöd tummenupp.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Och jag har dragit 4 trådar grön trädgårdsståltråd vågrätt på väggen, vilket har gett en nästan osynlig spaljering.

månkan
Tack för svar. Båda idéerna verkar bra. Jag vill ha något robust som inte går sönder i första taget.
Och som samtidigt är lätt att ta ned om man behöver måla fasaden. mvh månkan
KURT
Man kan spänna upp vajer, som då lätt kan "fällas ned" tillfälligt.
månkan
Ja, vajer av något slag, kanske plastad, fäst i någon slags träram kanske funkar. Då är det ju lätt att fälla ner ramen och så slipper man ju skruva massa skruv direkt i träpanelen. Skickar maken till stormarknaden idag innocent.gif
Själv skall jag rensa trädgårdslandet kliniskt rent då vi skall åka på semester. Annars vet man inte vad man hittar när man kommer hem igen. Mvh månkan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon