Full version: Rabarberkräm
jenniepennie
Eller blir den vattnig då eller vaddå?

Fråga 2: Om man fryser in bitar av rabarber, som jag förstått man kan göra, ska de vara skalade då? Måste bli pilligt att skala dem efteråt... g.gif
Maria i Helsingborg
Jag har aldrig hört om infrusen kräm.....

Om du har späda rabarber - och det är de väl vid denna årstiden - behöver du inte skala dem. Det gör aldrig jag.
jenniepennie
Attans, jag gjorde en hel gryta, för jag tänkte "det kan ju va' bra o ha i frysen"... slap.gif

thanks.gif för svar.
EvaP
Krämen delar sig när man fryser den. Detta händer också om den står för länge i kylskåpet. Du kan dp koka upp den igen, men låt den inte koka länge.
Cassandra
Är syftet att äta något näringsrikt är det alltså inte att rekommendera.
ingrid fuxwall
Skala rabarberna, skär dem i lagom bitar och styckfrys dem och koka sedan din kräm när du ska äta den.

ingrid
jenniepennie
CITAT (ingrid fuxwall @ 03-06-2007, 23:14) *
Skala rabarberna, skär dem i lagom bitar och styckfrys dem och koka sedan din kräm när du ska äta den.

ingrid

Tack för raka tydliga instruktioner biggrin.gif Så ska jag göra. Så kan man ju göra vad man vill med dem sen, paj är ju gott tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon