Full version: EFTERLYSNING
Pia L
ÖNSKAS:
Goa, trevliga, gästfria Göteborgare med glimten i ögat och ett varmt hjärta. wub.gif
Som vågar ta chansen till nya bekantskaper.

FINNES:
En överbliven "tant" med biljetter till eran härliga stad i Juni och Juli, men som tappat bort sitt nattlogi.
En som aldrig vågat ta en chans, men som nu sett fram emot Göteborgsbesöket med allt vad det har att bjuda och som tar en sån här desperat chansning.

Vågar man inget så vinner man inget flirting.gif

Efterlysningen gäller i första hand enbart nattlogi, inga krav på sällskap finns, inte heller mat.
Finns det någon som känner sig träffad/manad att anta utmaningen om att bli årets goaste Göteborgare i mina ögon och göra en Norrländsk "tant" glad igen så kontakta mig genom PM och kika gärna in i odlas underbara chat för att göra dig mer bekant.
Snälla ni, gör som jag, ta mod till er och våga chansa, vem vet, ni kanske t.o.m. tycker att jag kan vara trevlig flirting.gif

(och härmed har jag utsett mig själv till dagens/årets pucko) blush.gif
*Stintan*
Attans att jag inte bor i Göteborg då! wub.gif
Airamya
Tycker verkligen inte att du är ett pucko.
Mycket bra initiativ tycker jag! Hoppas någon nappar.
Hur länge ska du vara i Göteborg?
Jag ska hålla ögonen öppna efter ett boende åt dig. Själv bor jag ju 6 mil från Göteborg men jag är in till stan då o då smile.gif
Pia L
I Juni så har jag biljetterna så att jag kommer till Göteborg 22.17 (otroligt dum tid) den 18:e och åker ifrån Göteborg den 21:a 08.02.
I juli var det bestämt att jag och boendet jag hade skulle turistat med Göteborgspass några dagar så därför blev tiden längre, från den 18/7 21.17 till den 24/7 14.42.
Ner ska jag om jag så ska sova på en parkbänk, det skulle vara jättekul om några ville hålla mig lite sällskap med en fika någon gång av alla dagarna. flirting.gif
Kajsa i Arvika
Du e ABSOLUT inget pucko Pia!! nono.gif

Modigt av dej att ta det här steget, hoppas du får många, många, många svar och att du får jättetrevligt i Götet! tummenupp.gif
Fenja
Har du sagt upp bekantskapen med Pejori, annars bor väl hon rätt perfekt till?
Mvh
Fenja
Pia L
Tja, ingen dum idé, men jag tror inte att hon uppskattar övernattande gäster, hon har ganska fullt upp ändå. wub.gif
Men har du fler förslag så är jag öppen för dom.
Betty
Om inte annat så borde det väl finnas en hel del trevliga och säkert rätt billiga vandrarhem i en såpass stor stad som Göteborg... dunno.gif
Pia L
I Juli så är hela Göteborg med omnejd uppbokat för något som hette Gotia cup, fotboll eller något i den stilen.
Nu i Juni så var inte priserna direkt efter plånboken, och det fanns bara flersängssalar ledigt, så det blir till att gå med packningen hela dagarna.
Det löser sig alltid yes.gif
Hannele
Lite nyfiken blev jag, men där fanns bara:
"Pia L har inte angivit någon personlig information.." smiley_small_hug.gif
Pia L
Ok, lite mer information om vad jag är för en kanske inte skulle skada. giggle.gif
Jag är en 46 årig kvinna från sundsvall, jag har en liten (ca.20-25 kvm) radhustomt där jag försöker att odla så mycket som möjligt.
P.g.a. reumatisk sjukdom är jag sjukpensionär sedan jag var 33 år, det är ingen sjukdom som syns utåt, men känns inåt desto mera.
Jag är blyg och tillbakadragen i situationer som jag inte känner mig bekväm i, som den här nu t.ex.
Dom som lärt känna mig säger att jag är snäll och trevlig, själv skulle jag säga elak, sur och vrång giggle.gif
P.g.a. olyckliga omständigheter så blev det ändrade planer med det nattlogiet jag hade ordnat, men jag känner att dom här resorna är dom längsta och första jag har haft på många år från familjen, jag hade sett fram emot att få strosa i Göteborg, besöka museum och trädgårdar, semestern känns så värdefull för mig.
Det här är min enda chans att komma iväg och få vara för mig själv en aning, visst är det desperat att vädja till närapå fullkomliga främlingar att öppna sina hem för nattlogi åt en främmande människa.
Ni som har varit med några år känner mig som Copycat, i.o.m. att forumet gjordes om så fick jag byta till mitt alldeles egna namn istället för kattens.
Och appropå katter, jag har fyra stycken skogisblandningar här.
Jaa, jag vet inte vilken mer information ni skulle behöva om mig, det som gäller är att där jag bor så betalar jag 100:- per natt, jag kommer inte att vara i vägen eller inkräkta på erat privatliv, jag försvinner när jag vaknat på morgonen och återkommer när det är dags att sova, jag vill inte vara till besvär för någon alls.
Det största problemet för mig är att tåget anländer 22.17 den 18:e Juni, lite sent för att ramla in hos folk crying.gif men, men, det ordnar sig säkert på något sätt.
Det var lite om mig det.
Pia L
Tack alla ni som engagerar er i det här, nattlogi är ordnad centralt perioden 18-21/6, nu återstår perioden 18-24/7 wub.gif
Jag visste väl att det fanns varmhjärtade goa Göteborgare här, kram alla smiley_small_hug.gif

Man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken, och i det här fallet var bäcken för djup
emmas matte
Lycka till,du är modig, bor förlångt från storstaden, tivedstroll nämligen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon