Full version: så i barkmull?
Kvarnvik
Jag råkar ha en påse barkmull över och är i behov av att höja en liten rabatt som just nu är tom. Men jag hade tänkt att så vallmo i rabatten så nu undrar jag om ni tror att det går att så i detta? Det är knappt någon jord i rabatten nu eftersom det är fullt med sten i den så det finns inte mycket att blanda med. (det är en liten rundel runt en stenstolpe med ett solur så stenen är ilagd för att stötta stolpen)
tomba
barkmull? är inte det sånt man använder för att hindra ogräs eller är det en ph- låg jord för rodon o liknande? isåfall är det inge bra att så i, men fyll med det och lägg annan jord på då borde det ordna sej. coolgleam.gif
katah
Neeej, det heter " Täckbark ", den som man täcker med.

Jag tror att barkmull är en bra förbättring till alla jord, den tillför ju mullämnen.
Står det inte i säcken vad det är bra för ?

Sedan har jag aldrig odlat vallmo ( har den som ett ogräs på min rabatt wink.gif ) så jag kan inte uttala mig om det, men jag har blandat mitt leramatjord med kogödsel och barkmull och planterat massa plantor i den jorden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon