Moncan
När är risken för frost över i Norrland. Jag har alltid gått efter den 9:e, men hörde någon sa 11:e. har aldrig (tror jag) varit med om att det var frost 2:a veckan i Juni på senare år, men det är intressant att veta.
Tosan
Jaaa du, min mor brukar prata om "järnnätterna" som visst ska infalla strax före midsommar... tyvärr vet jag inte exakt datum... Men det mesta man har ute kan man ju lyfta in om man ser att det blir kallt, eller täcka över med fiberduk eller nåt. Nu vet jag inte var i Norrland du bor, det skiljer ju ganska mycket i temperatur här uppe...
Cassandra
Järnnätterna har å andra sidan uteblivit flera år...
Carl
Hi!
Skulle säga aldrig!
Tosan
CITAT (Carl @ 04-06-2007, 11:31) *
Hi!
Skulle säga aldrig!

Iofs vi har ju bara ett par månaders taskigt skoterföre som vi kallar sommar giggle.gif

Nej, men det är sant, de sista åren har vi haft frostfritt betydligt tidigare än vanligt, fast det är ff inte särskilt varmt på nätterna. 8,5 hade jag som kallast inatt. Förra helgen måste det ha legat runt 0 där mitt i natten, det rök iaf ur munnen när man blåste...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon