Halli
Jag har en rabatt som jag inte hinner med att göra i ordning i år, dessutom vet vi inte riktigt hur det blir med uteplats m m i närheten. Just nu växer några buskar och en mängd ogräs där och jag tänkte bara så lite sommarblommor för att rädda rabatten i sommar. Kan jag bara vända jorden ett spadtag, lägga på lite ny jord och så sommarblommor där? whist.gif Eller kommer ogräset upp direkt?
kerstin z5-6
ja thumbdown.gif

täck i stället rabatten med våta hela tidningar -häll på påsjord och så sommarblommorna tummenupp.gif
Halli
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-06-2007, 20:26) *
ja thumbdown.gif

täck i stället rabatten med våta hela tidningar -häll på påsjord och så sommarblommorna tummenupp.gif

OK!!! Hur mycket jord behövs - en hel dm? För rötterna menar jag..... Vad händer med tidningarna tills nästa år?
kerstin z5-6
minst en dm -då får du välja lågväxande eller inte så näringskrävande anueller ..
Tidningarna har till nästa år dödat av det mesta av ogräset , rafsa bort kvarvarande papper o grepa ner det
rensa ev ogräsrötter som vid det laget är ytterst lättrensade o beskedliga , och plantera nytt smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon