Full version: larv
Ciczi
Hej

har varit hemmifrån hela helgen och i dag när jag kom hem så såg jag att min Solokra (Abelmoschus manihot 'Sunset' ) hade ett vikt blad som dessutom var ordentligt tuggat.. g.gif Fattade ingenting och knipsade därför av bladet och vecklade upp det. Döm om min förvåning när jag säger att det låg en larv där i... På en krukväxt...?

Bladet var inte vikt i torsdags när jag såg det sist och nu har larven förpuppats... JAg misstänker att det har passerat en fjäril när fönstret varit öppet. Men längre än så får jag inte i hop det för plantan är sådd i mars och äggen måste vatt lagda i år för fröna är gamla.

Någon som kan reda ut det för mig?

det var föresten en vecklarlarv som använde mina krukväxter som middagsbord. Peppar peppar så är inte hibiskusarna drabbade... för då... ranting.gif

mvh Ciczi
catlady
Flera av mina trädgårdsväxter, men framförallt plymspirean, har haft ihopvikta kladdiga blad med små larver i dem. Men nu verkar (peppar peppar) de alla ha blivit "färdiga" och växterna har inte tagit så mycket skada som jag först trodde. Då är sniglarna MYCKET värre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon