Full version: Flammentanz
LindaS
Jag planterade en Flammentanz i höstas och nu när den börjar växa så har vissa grenar gröngula blad med 5 blad/stjälk och vissa grenar med gräsgröna blad med lite prickar och 7 blad/stjälk. Är något rotskott som bör tas bort? De med 5 blad/stjälk är de som utvecklar blomknoppar.
Kajsa
Räknade bladen på min Flammentanz och 5 småblad är det mest av, någon hade mer men alla har exakt samma färg. Rotskotten har en annan färg, växer kraftigt. Är du säker på rotskott så försök gräv dig fram med liten spade och fläck bort det, helst inte klippa, då finns risk att det kommer igen, inte så alldeles enkelt tyckte jag dom 2 ggr jag gjort det.
LindaS
Tack!
Du har helt rätt i att skotten har helt olika färg. Trodde först att jag fått två olika rosor i samma kruka och blev lite glad tills jag insåg vad det ev. kunde vara. Nybörjare som man är :-) Ska genast ut ochkontrollera/gräva.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon