Ja, jag har den och den är toppen. Väldigt bra strukturerad och vackra bilder.
Då är det bl.a. tacsoniasorterna som pollineras av kollibrier och då har jag några olika, antioquensis, tarminiana och luzmarina. Ingen har blommat hos mig, de har lite särskilda krav på temperaturer och stora krukor. Däremot har jag en hybrid,exoniensis mellan antioquensis och tripartita var. mollissima som ska vara mera lättblommad, något som jag dock inte har märkt av ännu...
Jag har inga passifloror med ståndare och pistiller på liknande sätt som bilden. Ev. någon som inte blommat.
Din caerulea borde inte vara för ung, den saknar nog något eller är den bara kurig.
Jaghade en som tog jättelång tid på sig, flera år jag tror det berodde på att den fick för stora krukor och att den smer ur sin kruka en gång och därför växte bara rotsystemet och bladverket och blommorna uteblev.
Konstigt nog har jag en till caerulea som smitit och den blommar hela tiden så den första teorin verkar tvivelaktig.
Pm:a din adress om du behöver någon av mina långtubade även om du inte har plats
Kul att få prata lite passiflora, här omkring är det inte så många som vill titta när jag kommer dragandes med mina bilder...
Hälsningar Emma