Rose
Jag har en mindre inomhus-korgmöbel som har stått i ett dammigt och smutsigt källarförråd i över 7 år. Kan jag spola av den snabbt under duschen för att få bort all smuts som är omöjlig att komma åt med en trasa? Kan vattnet förstöra korgmaterialet eller göra det fult/missfärgat?
Bettson
CITAT (Rose @ 04-06-2007, 19:58) *
Jag har en mindre inomhus-korgmöbel som har stått i ett dammigt och smutsigt källarförråd i över 7 år. Kan jag spola av den snabbt under duschen för att få bort all smuts som är omöjlig att komma åt med en trasa? Kan vattnet förstöra korgmaterialet eller göra det fult/missfärgat?

Kan du inte låna en kompressor. OCh blåsa bort det värsta för att sedan ta trasan på det du kommer åt.
karjo
Jag tog en diskborste och gnodde med samtidigt som jag duschade försiktigt med trädgårdsslangen, sen fick den torka i solen. Kan iaf inte nu efter en vecka se några problem. smile.gif Min fåtölj hade fått lite mögel på sig efter att ha stått fuktigt över vintern, och en del damm förstås...
ninnisky
För många år sedan spolade jag av en naturfärgad korgstol med trädgårdsslangen - stolen finns fortfarande kvar. Men fy, vad den luktade när den var våt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon