jenniepennie
Vi har, provisoriskt, ställt en diskbänk mot väggen på vår stuga. Jag tycker den passar bra där och vill permanenta lösningen (vi har inget vatten IN-draget, utan får alltså diska ute), men sambon tycker inte det är bra att stå o söla med vatten direkt mot fasaden nono.gif . Är det nå'n som har nå'n uppfattning om detta? Kan man kanske sätta upp nå't skydd för väggen?
KURT
Vad är fasaden gjord av? hur som helst så lär det inte stänka speciellt mycket vatten på fasaden (man diskar inte så ofta!), knappast mer än en mycket kort regnskur. Om ni inte skyddar fasaden varje gång det regnar, så kommer inte heller detta att vara något problem.
jenniepennie
CITAT (KURT @ 05-06-2007, 06:48) *
Vad är fasaden gjord av? hur som helst så lär det inte stänka speciellt mycket vatten på fasaden (man diskar inte så ofta!), knappast mer än en mycket kort regnskur. Om ni inte skyddar fasaden varje gång det regnar, så kommer inte heller detta att vara något problem.

Tack för medhåll! Det är det jag också menar, det rinner väl inte mer vatten än när det regnar. Det är en vanlig brädvägg, stående panel.
tomba
så sant så sant. men om du vill göra gubben nöjd så kan det vara snyggt att bygga en avställningshylla med bakvägg i typ rostfri plåt. låt honom fixa en sån så blir alla nöjda. tänk va lite som behövs för husfridens skull angel_not.gif
Gnuttis
Bör inte vara något problem.
Vad jag vet så stänker det inte upp på väggen ovanför vasken när jag diskar inomhus, så varför skulle det göra om man diskade utomhus? g.gif

Sätt upp skyddet som näms ovan så att gubben blir glad, sen är det bara att köra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon