anneli85
Vi har en stensatt uteplats på ca 4x6 m och runt halva denna tänkte jag göra som en liten inramning med pioner, blå kantnepeta och några kättrande clematisar i armeringsjärn. Pionen jag vill ha skall helst vara ljusrosa, har funderingar på Sarah Bernhardt men frågan är-blir den stor och tät i bladen?För tanken är ju att detta ska vara en liten häck och då vill jag ha täta och rejäla sorter. Har ni nått tips på om den är att rekommendera eller nån annan sort som är bra i den färgen. Har också sneglat på Bowl of Beauty som verkar vara en riktig skönhet, nån som har erfarenheter bra el. dåliga? Vore jätteglad om ni kom med tips flirting.gif . Jag kommer att beställa ganska omg. men Guldsmedsgården levererar inte förrens i september.
LindaLunda
Hejsan!
Det finns jättemånga fina rosa pioner att välja på. Bowl of Beuty är sagolik den har också fördelen att den inte tappar huvudet som många fyllda gör.
Ta dig gärna en titt på denna sidan med. De är inte så dyra heller.

www.paeoneksperten.dk

Linda
anneli85
Ja dom var ju faktiskt lite billigare, vad kostar frakten och har nån erfarenhet från dom.
LindaLunda
Ja jag handlade av dem förra hösten och blev mycket possitivt bemött. De gjorde lite fel men rättade till det utan knat. Om jag nu fått rätt sorter återstår dock att se.
Du skall få några länkar till ......

www.staudefeen.dk

www.peonynursery.com

www.pspaeon.dk

Föresten så brukar de flesta välsorterade plantskolor ha dessa sorter du nämner.

Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon