Söttok06
Jag har massor av ogräs på min kolonilott eftersom den som haft den tidigare inte brukat den på över 3 år. Nu funderar jag på att täcka större delar av den med någon slags plast. Vad ska det vara för täckplast? En granne föreslog presenning. Eller vad ska man ha? Finns det någon sådan plast som också bryts ner i jorden sedan tillsammans med ogräset? Var kan man få tag i detta? Jag bor i Stockholm.

Sen undrar jag om man skulle kunna lägga jord ovanpå denna täckplast och sedan bara så sommarblommor eller något annat så att det ser lite trevligare ut.

Behöver man fräsa jorden med jordfräs eller räcker denna täckning för att få bort allt ogräs?

Tacksam för svar.
Preussen
pressening funkar bra. det gör det även med vanliga dagstidningar.
siv.wiss
Jag har också använt dagstidningar, och över dem svart plast (t.ex. sönderklippta sopsäckar. Problemet här uppe i norr är att det tar mer än ett år innan tidningarna förmultnar ordentligt. Är det någon som har tips om hur man kan snabba på den processen?
Siv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon