Full version: trevlig Nationaldag!
Leia
rose.gif yaay.gif blomma.gif

Trevlig Nationaldag! Vad gör ni alla en dag som denna?

Själv har jag redan varit ut på en dryg timmes hundpromenad och ska snart iväg och jobba hela dagen. Lite tråkigt känns det i det vackra vädret att behöva jobba när de flesta jag känner är lediga. Men det är faktiskt inte synd om mig för om jag jobbade denna dag (som inte är min ordinarie) så fick jag vara ledig alla mina pass nästa vecka! Så jag hoppas att vädret håller i sig nästa vecka också! smile.gif
titti49zon6
Jag önskar dig Leia och alla andra en trevlig nationaldag rose.gif
Håller tummenupp.gif för att det ska bli fint väder nästa vecka coolgleam.gif
Gillan
Trevlig nationaldag tillbaka till dig, och alla andra också yahoo.gif .

Själv har jag ingen hund som pockar på uppmärksamhet, men väl ett växthus giggle.gif . Så, där har jag befunnit mig sedan 06.00 ca.
Jag har vattnat, njutit och beundrat blush.gif . För visst måste man väl få beundra allt det där som man själv fått upp från alla dessa frö unsure.gif .......... giggle.gif

För övrigt har vi nog inte tänkt göra så mycket mer än att jobba på i trädgården denna den "Svenska nationalens dag", mer än att hissa den svenska flaggan yes.gif
Leia
Tack för tummen Titti! wub.gif

Men Gillan! ohmy.gif 06.00 i växthuset, det var inte illa! Jag hade nog låtit växterna vänta och sovit längre om jag var du. smile.gif

Nej nu ska jag åka, har precis bestämt mig för att jobba i sverige tröja idag. Undrar vad chefen tycker om det... biggrin.gif Fast han brukar oftast säga att "Gör som du vill, det brukar bli bra!" när jag får mina ideér, så förmodligen har han inget emot denna heller! biggrin.gif
Gillan
Glömde ju säga att jag självklart hoppas på stålande väder nästa vecka också Leia tummenupp.gif
Tosan
TAck detsamma!
Här ska det petas ner lite frön i jorden, närmare bestämt ärtor och morötter. Sen ska jag försöka möblera lite i växthuset. Å så ska jag försöka övertala 4-åringen att gå ut i det vackra vädret. Inte det lättaste ska jag säga....
seriös
Trevlig nationaldag till er oxå , själv skall jag gratulera min mamma som fyller 82 år idag rolleyes.gif
ninnisky
Trevlig nationaldag allesamman smiley_small_hug.gif Själv tillbringade jag nästan hela gårdagen med ogräsrensning, så idag får det bli vilodag. Kanske tar ut symaskinen på altanen och syr lite på mitt lapptäcke som jag nyss börjat med.

Håller alla tummarna för fortsatt fint väder i veckan yes.gif
fruberglund
Vi är tvärförkylda hela familjen så dagen får gå till att kurera oss. sick.gif

Ha en trevlig dag allihopa!!! wub.gif
Hannele
Det får bli nåt svenkt idag, rabarber till efterrätt.

[attachment=3711:6544flagga.JPG] [attachment=3710:1019poseidon.JPG]
Tesa
Vad kan det bli idag...nåt gott får man väl kanske laga till för att fira..Det är dessutom 20 år sen idag som jag o gubben förlovade oss..då var det pingstafton också denna dag..
Trevlig nationaldag..(så tungt det kännns..)
-Skön sjätte juni!! blomma.gif önskar jag er istället..
Hannele
CITAT (Tesa @ 06-06-2007, 11:50) *
Trevlig nationaldag..(så tungt det kännns..)

Vaffö då då? Ha en riktigt trevlig Sveriges nationaldag! smiley_small_hug.gif
Tesa
CITAT (Hannele @ 06-06-2007, 12:10) *
Vaffö då då? Ha en riktigt trevlig Sveriges nationaldag! smiley_small_hug.gif

Tycker det ligger lite tungt i mun bara..inte lätt som Gla påsk eller Go jul.. tongue.gif
Biggan_
En trevlig och skön nationaldag önskar jag er alla också! smiley_small_hug.gif
Själv skall jag jobba idag!
...och du Leia får ha en trevlig ledig vecka, håller tummen för fint väder! tummenupp.gif
Castea
Jag har jobbat idag, och inte märkt av nationaldagen mer än att jag sett flaggor på stadsbussarna. Men hoppas ni som firat har haft det trevligt!
Alba
Ja nu är Nationaldagen över och jag kan inte påstå att jag märkt av något firande. Några flaggor har jag sett men det är allt.
Vi har av sed inte firat förut och det kanske dröjer några år innan vi får en känsla för Nationaldagen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon