Afrodite6177
Nu ligger det till så här.
Har lagt märke till att jag sett några koll svarta små myror uppe i vårat sovrum,men tänkte jaja blir de så i år....
Men upptäckte mer o mer...
så en dag när jag vatnade blommorna,så tyckte jag att en kruka såg lite mistänksam ut.
Lyfte på den...... fear.gif där kryllade det av myror...
Funderade lite och kom på att jag hade planterat om den blomman för inte så länge sen.
Kan det nu vara så att dom har typ byggt ett bo i min jordpåse??
Och jag har lyckats blanda i den jorden i nästan alla blommkrukor inne.
Så snälla nån som vet nått knepp om hur man får bort jävlarna???
Vill ju helst inte ha myrbo i varje fönster...
Och har desutom fått myr noja nu.....ser myrägg i alla krukorna help.gif
Tänkte om det kanske finns nått man kan vattna blommorna med som myrorna där av.

Evigt tacksam för alla svar!
Afrodite
Gloriana
Om du sökt på myror hade du redan vetat vad du skulle göra whistling.gif Mitt bästa tips är malen kryddnejlika. Strö det över jorden. mylla ev ner lite i jordens ytskikt och myrorna kommer att fly sin kos. Jag använder det i trädgården och då flyttar de snällt då kryddoften pajar deras kommunikationssystem. Så de tar ägg och allt och drar! naughty.gif
Afrodite6177
CITAT (Gloriana @ 06-06-2007, 10:43) *
Om du sökt på myror hade du redan vetat vad du skulle göra whistling.gif Mitt bästa tips är malen kryddnejlika. Strö det över jorden. mylla ev ner lite i jordens ytskikt och myrorna kommer att fly sin kos. Jag använder det i trädgården och då flyttar de snällt då kryddoften pajar deras kommunikationssystem. Så de tar ägg och allt och drar! naughty.gif

Å gud.tack så hemskt mycket.
Då vet jag vem som åker till affären i morgon.

Afrodite
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon