Hej,

Ja, nu har jag många krav och ändå inte. Jag har grävt en fåra på ca 20 cm och ca 10 meter lång invid en slipersmur, ca 60-70 cm hög. Vårkrage har jag redan flyttat ifrån en annan rabat för lite vårfärg men nu måste jag plantera in lite annat till sommar och sensommar. Jag vill ha en lite blomsterängsaktig känsla, lite vildvuxet. Färgskalorna ska vara allt från rött, rosa, lila, blå och vit, men absolut inte gul och orange. Det ska vara alla mögliga nyanser, former och höjder på blommorna (dock helst inte högre än 70), allt huller om buller. Inte för låga växter heller då jag har grönsaksland framför smile.gif Så nu vill jag ha tips på växer för lång sikt. Altså perenner som jag kan så redan nu som får blommning till nästa år och ettåringar som jag kan ha nu i sommar som utfyllnad. Enkla, tacksamma växter som förökar och sköter sig själva bra. Båda ska ju gå att fröså NU på plats (med blommnign nästa år) och ettåringarna ska ju gärna hinna komma relativt snabbt oxå smile.gif Jag vill ju inte vänta till augusti på blommning wink.gif Det är söderläge med rejält med sol fram till 16 när ett träd skuggar lite.

Tips?! smile.gif