Gillan
Hmm, jo, vi var några stycken på chatten i går som hade våra funderingar på hur i herrans namn man ska kunna hitta en medlems olika album. För om du går in på en profil och trycker på Album , kommer du ju bara till några foton. Du kan alltså inte se vilka olika album personen har! Om du då markerar ett av fotona, kan du fortfarande inte se vad Han/hon har för fler album!!

Nu har jag suttit här och och försökt på alla dess vis att komma på nån lösning..........och det här är vad jag kommit fram till:

1. - Du kan gå till Album högst upp till höger ( på vilken sida som helst ), tryck på medlemsalbum och bläddra dig fram sida upp och sida ner tills du hittar den du söker. Markera dennes namn som finns i rutan högst upp till vänster , alltså inte på namnet under fotot. En riktigt långdragen procedur kan jag säga -fear-.gif . Men då kan du ialla fall se personens olika album till vänster tummenupp.gif

2. - Du kan också gå in på profilen, tryck på Album, markera ett foto, vilket som helst. Då får du upp en ruta till höger om fotot där namnet på användaren står. Markera det och du får upp användarens olika album. Bra mycket enklare, men hur ska man kunna veta om denna procedur!!!!

Finns det nåt enklare sätt och som ter sig mer självklart? Eller är det här nåt alla kan/vet? ( utom jag då förstårs whistling.gif giggle.gif ).
Berith
dunno.gif Ja inte vet jag om jag förstått frågan rätt ens, men när jag vill se t.ex. dina album Gillan så klickar jag på ditt namn över din avatar. Då trillar det ju ner en massa alternativ, bland annat dina album. Både nya och gamla - och när jag kollar dom nya så öppnas en ny sida och där finns dina album. Ser att du har 10 stycken totalt.
Gillan
yahoo.gif smiley_small_hug.gif ...............Visste väl att det var tvunget att finnas nåt lätt alternativ...............hoppas fler läser det nu, så det slipper bli fler funderingar över detta.

Tur du finns Berith tummenupp.gif kompiskram.gif

Berith
giggle.gif Kul att jag visste nåt för en gångs skull. När det gäller det tekniska alltså. crazy.gif kompiskram.gif
Alba
Precis som Berith säger har jag alltid gjort.

De övriga alternativen har jag aldrig testat. Nu ska jag kolla även dem.
Irene_L
Ja....det är ju ett mycket enklare sätt att hitta en persons album. tummenupp.gif

Men jag kom på en sak idea.gif Då måste ju den personen ha skrivit ett inlägg så man lätt hittar namnet. Annars måste du först leta upp personens inlägg för att sedan klicka på personens namn.

Ja det finns ju många sätt att hitta en persons album yes.gif men jag tycker fortfarande att det är synd att inte alla albumen kommer upp när man klickar på album i personens profil.
Det skulle vara perfekt att det kom upp när man klickade på album där och inte som nu...bara kommer upp några bilder.
Det vore ju lite lättare för dom som kommer hit och är nya på forumet. yes.gif
anna_rispan
Nu har jag testat o klickat runt lite. Om jag förstod Gillan beskrivning rätt så kan man genom att klicka på en bild under albumfliken i en medlemsprofil sedan se vilka album som finns. Jag tyckte inte det var så "jobbigt". Det fungerar ju.

Att komma till det nya albumet direkt i medlemsprofilen kanske blir en funktion som kommer i o med att gamla albumen till slut försvinner.

Så länge det faktiskt går att hitta till albumen är det väl ingen fara på taket. smile.gif
Betty
CITAT (Irene_L @ 07-06-2007, 09:55) *
Ja....det är ju ett mycket enklare sätt att hitta en persons album. tummenupp.gif

Men jag kom på en sak idea.gif Då måste ju den personen ha skrivit ett inlägg så man lätt hittar namnet. Annars måste du först leta upp personens inlägg för att sedan klicka på personens namn.

Ja det finns ju många sätt att hitta en persons album yes.gif men jag tycker fortfarande att det är synd att inte alla albumen kommer upp när man klickar på album i personens profil.
Det skulle vara perfekt att det kom upp när man klickade på album där och inte som nu...bara kommer upp några bilder.
Det vore ju lite lättare för dom som kommer hit och är nya på forumet. yes.gif

*Namnet på medlemmen hittar man i medlemslistan, där finns även en sökfunktion så man slipper bläddra tills man hittar den man söker.
*Alla albumen kommer upp i en lista till vänster om bilderna när man klickar på Mina album i någons profil.
Alba
När man klickar på "album" längst upp finns det en ruta "sök efter". Här kan man välja att söka på bildtitel eller beskrivning.
Här borde man även ha möjlighet att välja att söka på namn.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon