Full version: Gurkplantan gick av!
fandolin
Min slanggurksplanta har gått av. Som tur var så blev det ett sidoskott kvar och jag hyser goda förhoppningar om att det kommer att växa och bilda fruktämnen. Tog också och satte ner den avbrutna delen i jord, tänkte att den kanske bildar nya rötter. Är det någon som vet om det är någon idé att hoppas på att detta ska funka?
Jonas70
tyvärr tror jag inte det kommer fungera.
ingrid fuxwall
Just gurkor är svåra när man planterar om dem.
Flera av mina har redan gått till himlen så jag får göra som förra året - sätta ner krukan jag sådde fröet i när jag planterar ut.

ingrid
Lady Hamilton
Men klipp bort botten på krukan först, så kommer rötterna lättare ner i jorden tummenupp.gif
fandolin
Mot alla förväntningar så överlevde den. Satte som sagt ner det avbrutna i ny jord och nu har det skjutit två friska sidoskott. Det gick!
Gillan
CITAT (fandolin @ 16-06-2007, 11:06) *
Mot alla förväntningar så överlevde den. Satte som sagt ner det avbrutna i ny jord och nu har det skjutit två friska sidoskott. Det gick!

Jösses! Grattis! bravo.gif , Det hade jag aldrig kunnat tro blink.gif .Men självklart att man måste testa. Man vet aldrig tummenupp.gif
fandolin
Tack!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon