Full version: Vita små djur?
Himalya
Har letat överallt men hittar inget svar.
På våran balkong på våra plastmöbler och krukor finns små vita (vissa är beige färgade) kryp. Ca 1 mm långa. Det kryllar av dom.
Vi hade såna förra sommaren också. Nu är det andra sommaren vi bor här och jag blir så less på att man inte kan sitta och äta och njuta av vädret. Har ingen lust att ställa tallrikar med mat där direkt.
Det är bara 2 veckor sedan vi städade hela balkongen, dock bara med vatten.
Någon som har en susning om vad det kan vara för något?
Försökte ta bild men dom är ju så små så det blev bara små prickar.
Dom har ben och antenner, flyger och hoppar inte.
Snälla hjälp mej vill ju kunna sitta ute.
anna_rispan
vita flygare?? såpvatten i såfall. men det blir ju kladdigt överallt. fast om du ändå inte vill sitta i det så...
Himalya
dom flyger inte. Va kanske lite otydlig.
Vill så gärna bli av med dom.
storm
dammlöss inga farliga kryp,1-2mm vita eller gulbeiga .
Himalya
okej. Kan ju kanske va dammlöss. Finns det inget sätt att bli av med dom?
Även om dom är ofarliga känns det inte så trevligt att äta där.
Himalya
Nu sökte jag på nätet om boklöss men hittade då detta. En klokrypare.

http://www.nrm.se/utstallningarcosmonova/j...8180001574.html

Så nu står det mellan dammlöss och klokrypare. Behöver ju inte vara antenner som jag ser utan klorna på denna. Dom är ju som sagt små. Oavsett vilket av dessa två det är vill jag ändå gärna bli av med dom.
Nåt tips?
Såpa är det enda jag har hört om.

Tack för alla svar hittills.
storm
klokrypare näää det kan jag aldrig tänka mig, men du prova med antisimex och hör vad dom säger.kanske lätt att bli av med.
Airamya
Klokryparen är mig veterligen större.
Jag håller med Storm - hör med Anticimex eller Insecta. Bor du i hus eller lägenhet? Ifall du hyr din bostad så kan det vara så att värden har ett avtal med antingen Anticimex eller Insecta.
Himalya
Bor i BR men ska kolla med HSB. Tack för all hjälp. =)
Hoppas ni får en fin sommar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon