Grön Nybörjare
Hej!

Som yrkesverksam fritidsledare för ungdomar och med ett stort intresse för trädgård och odling har jag en förfrågan. Om jag skulle vilja engagera mina ungdomar i lättare form av odling, jag tänker tex små drivhus, har ni tips på hur man kan gå tillväga för att väcka intresse? Tacksam för tips om upplägg!

Mvh nyfiken grön
Huggorm
Börja odla cannabis med dom, det verkar vara det enda som intresserar ungdomar nu för tiden sad.gif
anna_rispan
sånt som syns. Gurka, squash, majs.
Snöflinga
Kanske odla Halloween-pumpor, dels växer de snabbt och blir mäktigt stora w00t.gif rädisor blir också fort ätbara ....
Pirum
Låt dem odla till egen pizza kanske. Tomat, basilika, oregano, det är lättodlat. Flera andra ingredienser, som sallad, går också att fixa enkelt själv. Odla kebabdjur, ostplantor eller brödträd är väl visserligen svårare, menmen, sånt får man väl köpa färdigt.
katah
pop-majs är också spännande men man måste vänta ett halv år innan man kan poppa dom .
Eller har någon hittat en konst att torka dom forttare ?

Jordgubbar och smultron är alltid populära, med markväv och täckbark behöver de inte besväras så mycket av ogräs !

Mina tonåringar gillar också äta gräslök.
Egna vitlök / lök är också gott till pizzan och chili är också lite poppis bland ungdomar !
Chili och paprika + tomat fungerar bra på friland om ni föriodlar först och kanske kan blocka frostfritt i hinkar några veckor på hösten .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon