Full version: Örtte
mojan
Jag plockar blad från trädgården och torkar för te. Jag har mynta, citronmeliss, smultronblad och vinbärsblad (som jag stulit hos grannen whistling.gif ). Har ni tips på vad jag mer kan ha i?

storm
Jag brukar ha i några fänkåls frön för magensskull bra för matsmältningen,fins i alla matvarubutiker i kryddhyllan.Dos ungefär 1-1/2 tesked per kopp.I all te faktiskt.
rosita
Anisfrön är bra vid hosta; 1 tsk frön + 1 kopp kokt vatten, låt dra 5 min, sila ifrån fröna och drick så varmt som möjligt.

Bläbärsblad är också gott till te.
mojan
Tack för tipsen! Jag vill bara ha teet som en god dryck, inte någon särskild "medicinsk" verkan. Blåbärsblad har jag aldrig tänkt på. "Verkar" de på något speciellt sätt? w00t.gif crazy.gif yaay.gif
Rapchic
CITAT (mojan @ 07-06-2007, 21:50) *
Tack för tipsen! Jag vill bara ha teet som en god dryck, inte någon särskild "medicinsk" verkan. Blåbärsblad har jag aldrig tänkt på. "Verkar" de på något speciellt sätt? w00t.gif crazy.gif yaay.gif

dom är urindrivande
ska kolla nogrannare senare ska gå och lägga mig nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon