Full version: Palsternacka
NEB
Hej! Finns här någon som har en bild på hur palsternackor ska se ut när de kommer upp, eller som kan förklara väldigt detaljerat och bra? Jag har aldrig odlat palsternacka förr, och nu vet jag inte vad som är ogräs och vad som är palsternacka... jag misstänker visserligen att alltigop är ogräs och att palsternackorna inte grott än... men det vore jättesnällt om nån kunde hjälpa mig. blush.gif
rosita
Jag minns aldrig hur de ser ut, men de tar en himla lång tid på sig att gro! naughty.gif
Boxer
Jag kan inte beskriva, men om du tar närbilder så kan jag se vilken det är. ( Har för mig att de första bladen har kanter ungefär som en pepparkaka )
Tesa
Det kommer upp två långa smala blad..sen kommer ett karaktärsblad i miniformat, lite flikigt...
grycken
Se mitt inlägg här: http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...mp;#entry449968
NEB
Oj, tack grycken! w00t.gif
Vad lustigt att nån hade ställt exakt samma fråga förut!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon