Cassandra
Jag vet inte hur många flugor, bromsar, fjärilar, getingar, humlor etc som irrar omkring i mitt Rusta-växthus. Jag tycker så synd om krypen. Det finns ju bara en riktig öppning, på en sida, resten är myggnät. Hur får jag ut stackarna ur bastun? Det känns som djurplågeri fast jag inget gör, de hittar ju in dit själva. Jag talar om MÄNGDER här.
Cassandra
Är det verkligen bara i mitt växthus som kryp samlas..?
Tosan
Jag låter dem vara där, det är ju de som ska se till att jag får frukt på mina plantor smile.gif
Gossen Ruda
Växthus som har en öppning där insekter kan flyga in fungerar som enn Malaise-fälla. Det är en nätbur som sätts upp just för att fånga flygande insekter utan selektion. Insekterna hittar inte ut genom ingången utan när dom stöter på ett hinder i form av en vägg flyger dom uppåt.

Du får antingen ha en öppning längst upp där dom kan flyga ut eller så stänga ingången med nät.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon