anneli85
Jag har beställt pioner-10 st Bowl of Beauty ifrån Guldsmedsgårdens plantskola som drivs av Hermann Krupke eftr. där kostade dom 110:-/st, och nu skulle jag beställa lite annat från Hortogreen och såg då att dom hade denna sort för 52:-/st fear.gif . Skiljer det så mycket i kvalité eller vad beror detta på? Nån som köpt av pioner från Hortogreen resp. Guldsmedsgården förut? Jag kan ju ändra mig än så länge
olgak
Jag har inte beställt från Guldsmedsgården någon gång, men har beställt från Hortogreen. Förra året var de flesta av de billiga pionerna från Hortogreen krukodlade, dock små. Helt okej och de har kommit fint i år. I år beställde jag två för det billiga priset du nämnde, och nu fick man bara rotknölen i en påse. Hoppas det hjälper dig att bestämma. Kanske är pionerna från Gulsmedsgården lite större plantor och inte bara en knöl?
anneli85
Tack OlgaK för ditt svar, ja uppenbarligen blir man lite förvirrad, det blir ju en peng eftersom jag ska ha så många men samtidigt så betalar jag hellre mer för kvalité
Ewa L
Jag stoppade den lilla rotknölen från Hortogreen i en kruka med jord för att kunna planteras ner i höst.

Den blommar redan!!!! bravo.gif

Så dålig kvalitet kan det alltså inte vara. De hinner ikapp sina dyra kompisar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon