Full version: Jag visste det!
Eva i Skåne
Fick detta på min mail idag. Lite skratt på fredagseftermiddagen devil.gif

En dag i Edens lustgård, ropade Eva högt till Gud:

"Min skapare, jag har ett problem."
"Vad är ditt problem, Eva?"
"Jag vet att du skapade mig och försåg mig med denna vackra trädgård med alla dessa underbara djur och den dråpligt roliga ormen,
men jag är helt enkelt inte lycklig."
"Hur kan det komma sig, Eva?" hördes det uppifrån.
"Min skapare, jag är ensam och dödligt trött på äpplen."
"Jaså är det där ditt problem ligger - då har jag en lösning. Jag ska skapa en man till dig."
"Vad är en man?"
"Denne man kommer att vara en varelse full med skavanker och dåliga egenskaper. Han kommer att ljuga, bedra och skryta; med
andra ord, han kommer att ge dig bekymmer. Men han kommer också att vara större, snabbare och tycka om att jaga och döda saker. Han kommer att se dum ut när han är upphetsad, men eftersom du har klagat kommer jag att utrusta honom på ett sätt som gör det möjligt för honom att tillfredställa dina fysiska behov. Men han kommer dessutom att vara utan förstånd och gotta sig i barnsliga nöjen, såsom armbrytning och bollspel. Eftersom han inte kommer att vara alltför skärpt, måste du hjälpa honom att tänka efter och ständigt vara honom behjälplig med lämpliga råd."
"Låter för bra att vara sant" sa Eva, med ena ögonbrynet höjt av förvåning. "Vad är haken?"
"Tja..." svarade Gud, "Du kan få honom på ett villkor."
"Vilket då?"
"Som jag nämnde tidigare; denne man kommer att vara stolt, arrogant och beundra sig själv mer än allt annat... så du måste låta honom tro att jag skapade honom först. Du får aldrig glömma bort det. Detta blir vår alldeles egna lilla hemlighet...
du vet -

oss kvinnor emellan."
Alba
rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
LadyG
ROTFL

Hur rolig som helst!
karjo
yahoo.gif a0a.gif laugh.gif laugh.gif
dahla
bravo.gif

Tack och lov för evolutionsteorin biggrin.gif

Man kan ju tycka att det är otroligt att vi har skapats av kol... men om man skådar ut i det blå... bortom det blå... några miljoner ljusår bort... så inser man att det ändå inte finns någon början och inget slut... så självklart är ju gud en kvinna tongue.gif
Fizzgigg
Icke, Gud är en man. Bara en man kan skapa något med så mycket skavanker och vara nöjd med det.
mamamaggan
rotfl.gif bravo.gif yahoo.gif

Gud är visst en kvinna men hon gör som alla kvinnor , delegerar till män och då blir det som det blir! w00t.gif
ott
LOL haha rotfl.gif

klockrent om jag trodde på skaparen.. tummenupp.gif
Kat
Könsstereotypt och könssegregerande tjafs.
Ciczi
Jag tyckte det var en rolig historia... skratta vetja och se det för en rolig historia och inget annat! biggrin.gif

Ciczi
gammelnalle
Vad devil.gif menar ni...

skulle vi män..
det var det dummaste jag hört på länge...

Skäms Eva nono.gif att sprida sånt dravel......

giggle.gif

Nä, jag bara skoja.....
OM man som man tar illa upp för lite skoj.... så kanske man förtjänar att ta illa upp???
(Precis som jag hoppas att alla blondiner INTE tar illa vid sig ...när de blir måltavlor för sexistiska skämt..)

b

mamamaggan
Att skoja om /med könstillhörighet hör väl på något sätt till livet. Kunde vi inte skratta åt oss själva så vore det väl bra tråkigt. För visst är det väl så att vi också skrattar åt oss själva när vi skrattar åt sådan här historier ?

Skoja på och förläng livet för dina medmänniskor ! tummenupp.gif
dahla
CITAT (mamamaggan @ 10-06-2007, 13:32) *
Skoja på och förläng livet för dina medmänniskor ! tummenupp.gif

Skämta om mohammed med en muslim och du mister huvet... jag tror nog att vi i norden lever lite längre på grund av den delade humorn mellan kvinnor och män...
Miamamma
giggle.gif Det ligger mycket sanning i den historian! JAG tyckte den var roande!
Netha
tummenupp.gif yahoo.gif
Eva i Skåne
Tack och lov att de flesta av er kan skratta åt historien wink.gif
Netha
CITAT (Eva i Skåne @ 10-06-2007, 22:59) *

Utan homor dör livet... och lite självdistans skadar aldrig. rotfl.gif
LadyG
CITAT (Eva i Skåne @ 10-06-2007, 22:59) *

Absolut, den var ju rolig smile.gif

Utan humor och glimten i ögat skulle människor vara bra trista och utan lite skämt och skoj skulle livet vara bra tråkigt.
Sadetta
giggle:
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon