pilgrim
Var på Zetas idag och köpte en del perenner till min rabatt som består av en fler olika sorters rosa rosor. Rosorna är:

Två New Dawn
En Venusta Pendulal
En Felicia
En Constance spray
En Boncia
En Lill Lindfors
En Queen of Sweden
En Wisby
En sommerwind
En Astrid Lindgren

Nu finns det även:

Två kransveronika
Två alpmartorn
Flera olika sorter stendyndel
Stäppsalvia
Lavendel
Kantnepeta
Anisisop
perovskia
och röd rudbeckia

Jag är så lycklig...längtar tills allt växt till sig och fyllt ut rabatterna. Rosorna har så många fina knoppar, värmen och vattningen gör att de skjuter i höjden. Ah, härliga sommar!

Lycklig w00t.gif biggrin.gif

MrsMP
-cry-.gif blir inte så lite avis...hade gärna besökt Zetas men bor ganska långt ifrån tyvärr....
Har hört så mycket positvt om dom..dessutom säljer dom Herberts Hallon som jag gärna vill ha några av...men men...
Lycka till med allt planterande!! smile.gif
Sadetta
Lycka till tummenupp.gif
olgak
Det låter härligt!

Själv var jag på handelsträdgården i Skarpnäck i går och handlade lite sommarblommor till rabatterna (där en massa perenner DÖTT i vinter, kors i taket, jag har inte varit beredd på det alls!) och några perenner och framför allt stenpartiväxter till urnor med stenpartiväxter jag ska göra. Så det ska bli spännande att se hur det kommer att bli smile.gif.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon