Full version: Jag är så glad!
pilgrim
För en månad sedan köpte jag flera rosor från Zetas och alla tar sig som attan. I den rosa rosrabatten har jag två New Dawn, en Venusta Pendula, en Felicia, En Constance Spray, en Boncia, en Lill Lindfors, en Astrid Lindgren, en Queen of Sweden, en Wisby och en Sommerwind.

Idag var jag på Zetas igen och köpte perenner till rabatten. Kransveronika, stäppsalvia, stenkyndel, kantnepeta lite olika sorter, röd solhatt, perskovia, anisopior. Jag är bara så glad! Det ser redan fint ut och jag kan bara föreställa mig hur det kan se ut om en månad eller två....Ha, Ha! giggle.gif

Ville bara skriva av mig lite av min trädgårdslycka!
ZaraP
Låter som en otrolig rabatt!! tummenupp.gif
Fotografera för oss nyfikna sen! yes.gif
pilgrim
Så fort kameran funkar igen... är expert på att kvadda kameror. Andra kameran på mindre än ett år... Den första satt jag på, var på stranden och använde handväskan som underlag. Displayen låg mot en sten... Den andra tappade jag när jag var på fest... Suck!

Så fort jag har en ny ska jag fotta! Är så nöjd! Får man vara det eller är det väldigt skrytigt...? blush.gif

mamamaggan
Klart du ska vara nöjd. Du har ju fått det som du vill ha det och det är väl inte skryt.

Njut du av din rabatt! tummenupp.gif
Kajsa
Vi är jätte nyfikna på din rabatt, låter härligt rose.gif
pilgrim
giggle.gif idag har jag suttit på verandan och tittat, klämt bladlöss, vattnat och letat ohyra på rosorna och perennerna... Man blir som besatt av trädgård! Har planterat ett ekfat med mynta, timjan och basilika också, doftar ljuvligt.

Gubben har grävt och lägger kalkstensplattor i gräsmattan, det ska bli en gångstig. Sakta men säkert blir trädgården mer och mer levande. För ett år sedan var det en jordhög... Häftigt att det kan förändras så fort!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon