Full version: Släktproblem
AnnammA
I helgen är det en vecka sedan vår äldste son fyllde 16 år, och svärmor&svärfar(farmor&farfar) var bjudna hit på kalas, men gav beskedet att de fick se om de hann komma hit, för de hade annat för sig på dagen.Helst ville de komma en annan dag, men min man sade till dem att framöver var det svårt med tiden.(Jag arbetar varannan helg, och vår son är bl a i väg på en tävling denna helgen, och nästa helg har våra andra barn aktiviteter, mm)
I vilket fall som helst: de dök aldrig upp, och de har inte hört av sig och sagt grattis till vår son(=deras barnbarn)...
Det är inte första gången de beter sig på liknande sätt, men det känns så tungt och tråkigt när de gör så här.

Hälsn

AnnA

mamamaggan
Visst är det tråkigt för din son men se det så här, de som förlorar mest på det är dina svärföräldrar! De går miste om att få träffa och lära känna sitt barnbarn. Urdumt beteende enligt mig.
zaaritha
Så himla okänsligt!
Sailor Pluto
Usch, man blir ledsen när sådant händer trostar.gif . Och upprörd! Om de vet att familjen har ett pressat schema så borde de väl kunna ändra sitt eget? Vet inte om de är väldigt aktiva, men det gällde ju ett födelsedagsfirande. En gång om året liksom... Och kan man verkligen inte komma så har man tid med ett litet telefonsamtal, ett sms eller åtminstone skicka ett kort. Bara ett litet tecken på att de har uppmärksammat födelsedagen. Håller med mamamaggan, måste jag tillägga!

Vet precis hur det är med jobbiga familjegrejer, som man just nu kan läsa om i en annan tråd. Hoppas att det löser sej för er smile.gif .
Tesa
Man kan ju faktiskt ha nåt inplanerat som man sett fram emot...hade det däremot varit på hans födelsedag så hade jag nog blivit sne jag med men nu är det ju helgen efter..då räknar iallafall jag med att mina föräldrar säkert har nåt annat planerat för det har dom jämt..Men har man varit ute i god tid och bjudit in och dom hittat på nåt annat sen så blir man väl lite sur..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon