Full version: Helt otroligt!
Tosan
För 5 år sedan i höst satte jag 3 pioner nederst på tomten... grannen har en jättefin pionrabatt och jag försökte komma så nära som möjligt i ljusförhållande och jordtyp osv. Sedan har jag vårdat dessa plantor ömt och bara fått halvmeterhöga blad. I år har jag ledsnat och inte ens rensat ogräs runt den och bara gett den vatten en enda gång trots torkan... dvs lämnat den åt sitt öde... Men idag såg jag nåt som liknar knoppar! Kan det va möjligt? Ska de äntligen visa sig från sin vackra sida? Men nu vet jag ju hur jag ska sköta den iaf giggle.gif
kerstin z5-6
Nää.. låt inte ogräs växa in -och låt inte torka heller..då blommar de uselt .. däremot brukar nyplanterade pioner ta minst 2-3 år på sig innan de blommar -sedan blir de större och större och lever din livstid ut och mer ...
har man satt dem lite för djupt tar de ännu längre tid .. -fyll aaaldrig på jord mitt i pionen -men gräv gärna ner kogödsel i utkanten av plantorna
Tosan
Tja... uppenbarligen funkar det på mina iaf... Och jag vet att jag var supernoga med planteringsdjup och så... Men nu måste jag ju ge den lite omvårdnad iaf när den verkar vilja ta sig, så imorrn ska jag ut och rensa och ge den lite kodynga biggrin.gif Men ofta är det ju så, det är när man gett upp som eländet börjar ta sig. Kanske blev den skrämd av att det passerade en grävare ett par dm ifrån den i höstas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon