krila9
i flera år har jag haft problem med mina slanggurkor. Har satt dem i krukor, på kullar i växthuset. lagt gräsklipp runt omkring etc. Problemet är att helt plötsligt så börjar gurkplantan att sloka, när man tittar närmare på plantan så upptäcker man att det på något ställe på stammen ofta vid rothalsen har börjat och skrumpna. Jag sätter gurkorna grunt. Vet någon vad det kan vara för feL? Tina
zaaritha
Detta har jag också råkat ut för--så nu sätter jag endast tomater
i växthuset!
Vill verkligen få veta vad som hände m gurkplantorna!
rosita
Det finns något som heter rothalssjuka, kan det vara det? Min ena gurkplanta blev också sån strax efter planteringen, men jag lät den stå kvar. En annan likadan planta växte och mådde bra, den är minst 1 m och ser frodig ut, men den som jag bara låtit vara, tynade sakta bort. -cry-.gif Men så plötsligt en dag (efter kanske 3 veckor) , såg den ut att repa sig lite och nu står den där och växer! bravo.gif Den är visserligen mycket liten, har bara 3 små blad, men den är grön och har återhämtat sig. I dag är jag glad att jag inte bara ryckte bort den!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon