Plain
Hej på er.

Ja, potatisblast tycks vara en höjdare hos bocken i år - inget annat har han rört i min trädgård, bara den som han mumsar på - vi får väl se hur det blir när väl blommorna slår ut... Jag som trodde blasten var giftig confused.gif

Mvh

David
MariaS
Sen jag planterade idegran runt hela tomten crazy.gif har de inte ens försökt komma in w00t.gif w00t.gif w00t.gif
Kakaduan
Det enda vi blivit av med var en rhododendron i vintras (vilket jag var förvånad över).

Kakaduan
olgak
De knaprade på lagerhäggen och åt upp vårstjärnorna i våras. Nu på sista tiden har de bara ätit några rosknoppar.
marigt
Jag flyttade ut till landet förra året, och tänkte på mina jordgubbsplantor,
Nåja efter mycket funderingar kände jag att jag kan prova i alla fall. med nät för både fåglar och rådjuren. happy.gif
En dag kom min sambo in och sa att nu måste vi slänga på nätet, nu har rådjuren nafsat på "gubbarna"!!
Jag, ut och slände på nätet, men hade bara slängt det över, alltså inte täckt ner på kanterna, varför?? rådjuren kryper ju inte under. yes.gif
Nästa dag när vi satt och åt och jag slände ett öga utåt, Vem kommer inte där spatserande , jo en av våra tre katter , den som jag hade med när jag flyttade, han tog vägen under nätet och satt och mumsade på jordgubbsplantorna. duh.gif

Jag gillar katter, men men . ..... de är ibland inte bättre än rådjur,
olgak
CITAT (marigt @ 11-06-2007, 15:43) *
Nästa dag när vi satt och åt och jag slände ett öga utåt, Vem kommer inte där spatserande , jo en av våra tre katter , den som jag hade med när jag flyttade, han tog vägen under nätet och satt och mumsade på jordgubbsplantorna. duh.gif

Jag gillar katter, men men . ..... de är ibland inte bättre än rådjur,

laugh.gif Du kanske kan plantera kantnepeta, det gillar de att knapra på, så kanske de låter jordgubbarna vara:).
Jill-Ulrika
Lager verkar vara en favorit, det andra låter den visst bli... Än så länge. *suck*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon