littletiger
Hej,

Ska vara borta ca 1 vecka under juli och funderar på hur jag gör bäst med mina balkongkrukor och vattning. Har ingen som kan komma hit och vattna.

På väggen har jag 3 väggkrukor med hängfuchsia & surfinia, sen har jag 4 krukor med Margeriter och så några krukor med petunior.

Hur gör jag bäst med vattning för dem?
Åsa, mälardalen zon 2
Hm.. i juli kan det bli ganska varmt så är det inte krukor, amplar, balkonglådor som är stora och med vattenreservoar i så vet jag inte om man kan göra så mycket. Kanske ta in dem i badrummet, vattna dem väl och hoppas att det inte blir för varmt därinne också.

I stora krukor kan man testa fylla en stor petflaska (hårda varianten) med vatten och köra ner den i jorden i krukan, men frågan är om den mängden räcker ifall det blir +30C och gassande sol den veckan.
anna_rispan
Du kanske kan lämna bort dina växter under veckan du är borta. En växt per granne?? Då blir inte deras ställen fyllda till brädden o dina får en chans att överleva?
littletiger
Hej,

Tack för era svar. Att lämna bort dem till nån är nog det bästa. Jag har inte så mycket kontakt med grannarna, men ska höra med föräldrarna och släktingar.
Joninna
Jag brukar ställa mina blommor på diskbänken och bara låta lite ljus komma in genom persiennerna, och genomvattna dem. Jag brukar också dra gladpack över jorden så att inte vattnet dunstar så fort. Du kanske också kan köpa fiberduk och täcka växterna ute. Det skyddar dem mot stark solen och bibehåller fukt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon