Fy fasiken, va jag hatar spindlar...
O snacka inte om denna nyinflyttade husspindlen!!!
Usch o fyyy!!!
Träffade på den igår kväll, ja jäklar va jag skrek... For nog 3 meter bak, o lyfte kanske nån meter från marken...
Små spindlar får lov o va kvar, men den stora vill jag verkligen inte stöta på igen...
Finns det nåt tips om hur jag kan få bort den?
...Eller e det bara att gilla läget?
Ha det gott allihopa!
Lyckliga du. Ju fler husspindlar desto mindre mögel. Ett friskhetstecken. Men eftersom du inte gillar dem, behöver du ju inte gå och titta till spindeln, nu när du vet att den finns.
Snöflinga
10-06-2007, 21:28
Dammsugaren använder jag till "långbeningarna"

Vet att spindlar är nyttodjur men men
lindacse
10-06-2007, 21:48
Om jag inte ville ha den, skulle jag ta en mugg eller kanske ett stort glas och sätta över, sticka in nåt lagom styvt mellan den o väggen, och sen flytta den nånstans bättre. Grannens hus? Lada? Stadshuset? Nåt... Eller bara ut, den kanske inte går in igen.
Låt den klättra upp på nåt, en bit papper eller vad som helst, och bär ut den.
Hahaha...
Ja, ska försöka samla mod till imorgon...
Fy attsingen...
Eller kanske låter jag den va kvar, har planterat klart just där...
Så jag kanske bara håller mej borta därifrån, förutom när jag ska vattna kanske...
Men mördar-tankarna finns juh, fast djurvännen i mej säger trots allt nej!
Tack för alla svar o tips!
Natti, natti!
Kakaduan
11-06-2007, 13:22
Där har jag ingen pardon - största möjligt föremål och så... SLAM!!! Jag klarar bara inte av de där elefantstora rackarna - svimmar nästan när jag ser dem.
Alla jag känner retar mig för att jag har en jätte(!)slägga i mitt förråd/garage som jag mosar dem med. FY 17!
Kakaduan
Och ajg som aktade mig noga idag för att inte förstöra det fina nätet som en liten spindel vävt i mitt växthus...
CITAT (Kakaduan @ 11-06-2007, 14:22)

Där har jag ingen pardon - största möjligt föremål och så... SLAM!!! Jag klarar bara inte av de där elefantstora rackarna - svimmar nästan när jag ser dem.
Alla jag känner retar mig för att jag har en jätte(!)slägga i mitt förråd/garage som jag mosar dem med. FY 17!
Kakaduan
HAHA...
Ja, asså det e bud på att bara slå ihjäl den j*klen!!!
Den e juh überstor!!! Höll på o dö, när den visade sej nu för ngn dag sen... Tror alla mina grannar hörde mej, när jag skrek till...
Står nog inte ut me bara tanken på att den e så nära min balkong...
Ha det gott allihopa!
Det är ju bara att välja. Antingen låter man husspindeln vara kvar, eller så får man stå ut med alla insekter och andra smådjur som den annars skulle ha fångat!
Kakaduan
15-06-2007, 12:17
För några år sedan trodde jag att jag skulle skratta ihjäl mig. En arbetskamrat kom med en burk som hon tänkte skicka till Naturhistoriska Riksmuseet. Hon hade nämligen hittat en gigantisk exotisk jättespindel hemma. Den var nu död och låg i burken.
Jag höll på att skratta ihjäl mig och fick ägna lång stund åt att övertyga henne om att det inte var något som kommit med bananerna från Sydamerika utan att det var en vanlig husspindel - stor som ett diesellok.
Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.